קריית השרון כידוע מומקמת בקירוב בצידה המערבי למסילת הרכבת שחוצצת בין השכונה לבין כביש 2.
רעש הרכבת נשמע מידי יום בכל האזור, במיוחד בשעות הלילה השקטות, כמידי שעה שהיא חולפת בדרכה.
ובכך גורמת לפגיעה באיכות החיים של תושבי השכונה.
כבר ב 2006, חבר המועצה לשעבר עו"ד אבי ללום פנה בשאילתא למועצה כיצד ניתן לצמצם את את המטרדים והמפגעים שנגרמים לתושבים בשל הרכבת.
ניתן לראות מהפרוטוקול כי הוחלט שכאשר רכבת ישראל תבקש להוסיף עוד מסילה לתוואי הקיים, תחוייב להקים מחסום אקוסטי שנחשב כיעיל ע"פ סקר שחל"ת עשתה למיסוך הרעשים שנגרמים מנסיעת הרכבות. חוות דעת בנושא קובעת כי בניית תקרות אקוסטיות שנלוותה לפרויקטים דומים בארץ, קובעת על הקמת קיר בגובה של כארבעה מטרים במרחק 15-25 מטרים מהמסילה ועל פתרון יצירתי לדירות בקומות גבוהות.
לאחר שלוש שנים, ב 2009, נעשו פניות חוזרות ונשנות גם לעירייה וגם לרכבת ישראל ואף למשרד התחבורה בבקשה למלא אחר ההבטחות שפוזרו. אך הועד מצא את עצמו נשלח מגוף אחד לשני כמתחמקים מלקחת אחריות על המפגע.
ניתן לקרוא על כך בכתבת קול השרון ממשיכים לדבר לקיר….
את המסקנות המלאות, ניתן לראות בסקר אקוסטי שנערך ע"י חברת תופ הנדסה, יוני 2005:
עיקרם כאן:
כאשר רצועת המסחר החלה להיבנות. נבדק כי מבני תעשייה לא יחסמו את הרעש ולכן יש להקים קיר אקוסטי נמוך, צמוד למסילה, ורציף לכל אורכה
להלן חוו"ד, יועצת איכו"ס, ד"ר אסנת ארנוןממרץ 2009 בהקשר לבינוי של מרכז אלון כחסם לרעשי הרכבת שקובעת שההפחתה שתושג בשל בניית מבנים, הינה זניחה. ורק מיגון רציף יחשב כיעיל.
ועד תושבי קריית השרון דורש מעיריית נתניה הקמת קיר אקוסטי באופן מיידי, כפי שבוצע באזור שכונת נווה איתמר כפי שהמליצה חל"ת בשנת 2006.
תמונת השער באדיבות NVDF
האם תהיה התקדמות? אני שומע על הדיונים ואת הרכבת כבר 15 שנה…
כרגע אין אף התקדמות